Banes Motor České Budějovice
03.05.2019, Klub

Motor chce hlavně atraktivní Chance ligu, ne levnou alternativu

ČESKÉ BUDĚJOVICE — Debata o tom, jak bude vypadat v sezoně 2019-20 Chance liga, je v plném proudu. Po postupu 16. týmu vedení soutěže nabízí hned tři varianty, jak ligu hrát. ČEZ Motor České Budějovice je zásadně pro to, aby se nehrálo na geografickém základě, čímž by se výrazně rozmělnila kvalita soutěže. Naopak podporuje vyšší počet atraktivních duelů. Rozhodnutí je každopádně v kompetenci hokejového ústředí.
Na všechny kluby soutěže dorazil z ústředí Českého hokeje dotazník na to, kterou variantu z nabízených kluby nejvíce podporují. ČEZ Motor České Budějovice je ze tří nabízených jednoznačně pro variantu C. "Každý klub, který má ambice snažit se o postup do nejvyšší soutěže a dostat fanoušky do ochozů, musí vybrat variantu C. Přijetím varianty B bychom konkrétně přišli o atraktivní zápasy s Jihlavou, Vsetínem či Prostějovem a přibyly by nám naopak zápasy proti týmům, které se v posledních letech umisťovaly spíše ve spodní polovině tabulky, a to by prostě nebyl model vhodný pro rozvoj soutěže a vůbec hokeje v Chance lize," říká rezolutně generální manažer Motoru Stanislav Bednařík.

"Pevně věřím, že hlasování klubů je pro vedení Českého hokeje pouze pomocné, mám totiž obavu, že pokud by se řídilo jen hlasováním klubů, mohla by zvítězit varianta B. Ta je možná nejvhodnější pro několik klubů, kterým by přibyla derby. A pak pro týmy bez větších ambicí, protože ty by uspořily nějaké náklady za cestování. Pro rozvoj a návštěvnost soutěže by ale byla zcela devastující," nebere si servítky Bednařík, který věří, že nakonec se bude hrát soutěž podle varianty C, případně A. "U varianty C vidíme největší množství atraktivních duelů, ale nevadila by nám ani varianta A. U obou preferujeme také maximální počet zápasů jak v základní části, tak v play-off," doplnil českobudějovický funkcionář.

Sociální sítě

Branky a nahrávky: 5. Remeš (Vachun, Lev), 6. Pitel (Willmann), 29. Vachun (Mar. Kříž, Hoch), 31. Pitel (Willmann, Hoch), 39....