Diskusní fórum
Jen v obecný rovině - zazil jsem hodně těch tvých alternativně vzdělaných a světě div se, většina jich nedošla ani k maturitě a matfyz, medicínu nebo VŠCHT nemá ani jeden z nich. Spíš ptákoviny typu gender studies.
A blábol o nasobilce a kalkulacce, to snad jen
Myslím si, že se role školy v souvislosti se vzděláním dětí často přeceňuje. Systém je tak zastaralý, až je někdy kontraproduktivní a koroňák toto ukázal v úplné nahotě. Výhody školy vidím hlavně sociální.
Dokonce si myslím, že by si dítě mohlo vybírat na druhým stupni sick days, čehož by tím právěže nezneužívalo a tudíž by pak bylo už po tejdnu hodně smutný z toho, že do školy třeba krz covida nemůže.
Kdežto ti mladší se zákonitě musí budit ze sna ve dvě ráno, byť na prvním stupni, ale jen díky zkostnatělýmu systému, kde panuje přesvědčení, že napsáním tisíců příkladů násobilky na papíře v domácích sešitech a jedině bez kalkulačky dostanu z modelky a princezny inženýrku teprve použitelnou pro život. Obdobným nesmyslem je pro mě výuka dělení se zbytkem pod sebe a vedle sebe a podobný nesmysly k ničemu. To se nedivim, že i ostatní rodičové kvetou z takovýho zabíjení času a hodnot.
Patřim ke skupině rodičů, kteří od státu nic nedostali, byť by dostat potřebovali, páč jim opatření téměř zrušila podnikání. Píšu z vlastní zkušenosti i to, jak to máme s našima dětma a školou.
Přesto si myslím, že i děti prožívaly v celorepublikový karanténě obdobný strachy, co prožívali jejich rodičové, což mě přimělo k názoru, co je pro prožití spokojeného života přednější. Zda tři měsíce školy se stupidníma zastaralýma osnovama, aby si někdo pohonil svoje ego, nebo zkouška z praktickýho života s projevem vlastní zodpovědnosti.
Na začátku nikdo nevěděl, jestli tu všichni vychcípáme a určitě i mnoho lidí tady napadlo, že to klidně můžou bejt jejich poslední tři společný měsíce v jejich životech. Takže já ty tři měsíce bez školy podporuju celou dobu, jsem za ně rád a všem je ze srdce přeju. Blb zůstane blbem a těm chytrým to jedině prospělo. Všem ostatním, kteří ovčí systém nepochopili a dobrovolně ho na sebe s problémy aplikovali, se hluboce klaním. Muselo to bejt docela těžký a věřim vám.
A obávám se, že nahodit tyhle ročníky zpátky k pracovitosti bude na dlouho. Zvlášť, když se pořád řeší jen to, jak po nich chtít min a min, aby nebyly chudinky dětičky přetížený.
Já furt koukam spíš na tu ekonomiku. Jestli Bába projebal dvě třetiny státního rozpočtu kvuli sezónní chřipce, tak jsem třeba zvědavej, z čeho hodlá ty učitele platit. Zdravotnictví je taky odraz ekonomiky, hospodářskej propad bude znamenat adekvátní propad peněz felčarům. Prymulovo haldy mrtvejch na rýmu se sice dle očekávání projevily jako fata morgana, ale podfinancovaný špitály začnou ty mrtvolky produkovat co nevidět. A ne na rýmu, ale na infarkty, mrtvice, rakoviny a všechno ostatní, až dojdou prachy na léky a vejplaty.
Třeba to společnost naučí si víc vážit učitelů, když teď rodiče vidí, že není sranda učit jedno dítě, natož 25...
Gymplaci ve věku 15-19 let teď mohli ukázat,
jestli je opravdu pravda, že je škola brzdí v rozletu. Někdo ukázal, co v něm je a někdo bohužel ukázal, že v něm nic není... Zajímavý je, že v domácí individuální výuce si nejlíp vedou ti, kdo si nejlíp vedou i ve škole. Jestli náhodou ty kecy o nemoderni vyuce celou dobu nejsou jen výmluvy těch, kterym se prostě nechce makat...
jsme na tom stejně (tedy bez mimina ) u těch prvňáků vidím další 2 problémy:
- nevíme jak některé věci vysvětlit aby to prvňák chápal (učit se jak učit na to není při chození do práce prostor)
- není porovnání s dětmi ve třídě, jestli jsme pozadu, nebo je to co vidíme pro daný věk a dobu normální, zkrátka co je OK a kde je potřeba cíleně přidat.
Ale jak psal Siky - nůžky se rozevrely, část decek se naučila akorát flakat, protože rodiče zaujali postoj "proč máme dělat práci za učitele" a ti budou v září jen zírat...
Nejhorší je, že u nás se tradičně ustupuje neschopným, takže to dopadlo tak, že nesmíme dát pětku ani decku, co se tři měsíce neozvalo a neudělalo jedinej úkol.
Zaregistrujte si své uživatelské jméno a nikdo se za vás již na fóru nebude vydávat! Základní registrace je zdarma.
Jsou diskuse vaším denním chlebem? Pořiďte si profi-registraci s vlastní ikonkou, prohledáváním dalšími službami. To vše jen za jednu SMS! více o profi registraci.
- Chcete-li udělat nový řádek, stačí zařádkovat enterem, netřeba používat html tagy.
- Děkujeme, že se zde na fóru budete chovat jako slušní lidé.
Redakce si vyhrazuje právo ve výjimečných případech smazat vulgární, urážlivé nebo nesmyslné příspěvky.
Siky: Nepochopení ovčího systému přece neznamená, že nechceš, aby tvoje děti nebyly vzdělané a ani já nikoho snižovat takto nechtěl. I já chci vzdělané děti, proto mám radost, že starší chtěl mít samé jedničky na vysvědčení. Asi je mít nebude, byť tomu dal hodně, jak už jsem psal, ale byl koroňák, takže se dá pochopit, že samý jedničky prostě nebudou. Že se učil a jinej ne a budou mít třeba i stejný známky, ačkoliv by si ten muj zasloužil známku lepší? No vždyť říkám, že je škola kostlivec a koroňák ukázal nedostatky v plný nahotě. A jestli se v dospělosti ukáže, kdo bude blbější, jestli ten, co na to sral, když byl koroňák, tak aspoň tohle ty tři měsíce bez školy ukážou líp. Tzn.: Potvrdí to jen to, že ty chytrý koroňáková karanténa na život připravila líp.