Diskusní fórum
Z vlastní zkušenosti ohledně pražáků (žil jsem tam asi 14 let) bych řekl, že pravdu má Jirka24. Skalní pražáci jsou tím provozem tak vycepovaní, že naopak řídí perfektně. Oproti tomu přespolní sedící ve služebních vozech jsou peklo. Když v Praze potřebuji přejet z pruhu do pruhu, není problém, ale zkuste hodit blinkr v Budějcích. Se zipem to samé. Rázem mám dojem, že šofér zkouší jízdu na parkovací senzory :-(
A co se jízdy po Evropě týká, tak pominu-li Balkán, obecně poznám na dálku Poláka :-D Zbytek je o jednotlivcích, ať už jde o Čecha, Slováka, Němce nebo Rakušáka.
Chlapík řídící standardně svůj 10 let starý Ford Escort si na služebku půjčí nový Passat nebo Octavii RS a následně si připadá jako v lunaparku.
Nebudu lhát, nebyl jsem jiný. Přece jen k vlastním autům se chováme jinak než k půjčeným. zejména platí-li je firma.
![Smajlík Smajlík](/img/smajly/08.png)
Ale taky dost často vidím, jak můj kamarád z vedlejší vesnice sedne do služebního auta s Áčkem na SPZ, vyjede ze dvora a po silnicích jezdí ještě hůř než rodák ze Žižkova. Zřejmě má to Áčko nějaký neblahý vliv na řidiče...
![Smajlík Smajlík](/img/smajly/17.png)
![Smajlík Smajlík](/img/smajly/12.png)
![Smajlík Smajlík](/img/smajly/17.png)
Já měl vždy nejhorší zkušenost na německých dálnicích se Švýcary (ti prostě ignorují vše ostatní z výšin svých Volv) a pak Polskými kamiony. Další věc, které jsem si všiml, je naprostá ignorace blinkrů. Je fakt, že tento nešvar občas registruji i u nás, ale po cestě Rozvadov-Stuttgart jsem takových případů zažil tolik, že jsem je přestal počítat. A ve 180 to není nic příjemného.
Rychlost nehodnotím. Dá se jezdit rychle a ohleduplně stejně dobře jako pomalu a jako vepř.
![Smajlík Smajlík](/img/smajly/06.png)
Myslím, že všechny tyhle články od dopravní eqzperťy (sic!) jsou jen dělostřelecká příprava zmr.Humla a podobné fízlí sebranky, aby mohli dupnout řidičům ještě více na krk a za pomoci měření „mozkovým myšlením a nasliněným prstem“ zase vybrat více výpalného s menším úsilím. Nebo, když se vypořádali s „trikem s osbou blízkou“ (což je ve skutečnosti ústavní právo nepráskat fízlům sám sebe), tak se třeba po řádné masírce vypořádají s „trikem s obhajobou“, nebo s „trikem s odvoláním“.
Obecně jsem při cestách po zahraničí zjistil že:
1) Češi jsou obvykle celkem schopní (Rakouští a němečtí elektrotechnici celkem běžně vážně ohrožují na životě své okolí. O konstruktérech nemluvě.)
2) Češi jsou obvykle celkem pracovití (Past, kein Stress, Morgen…)
3) Češi jsou obvykle celkem čistotní (Hajzlíky u německých dálnic jsou často zážitek asi jako v metru na Florenci – a to je fakt ekl)
4) Češi jsou obvykle celkem spolehliví
5) Češi řídí úplně normálně
Přesto nás lepšolidé z řad novinářů neustále přesvědčují o opaku.
Pokud sem se potkal na silnicích s blbcem, tak v 9 z 10 případů na tom autě byla pražská SPZ...
Zaregistrujte si své uživatelské jméno a nikdo se za vás již na fóru nebude vydávat! Základní registrace je zdarma.
Jsou diskuse vaším denním chlebem? Pořiďte si profi-registraci s vlastní ikonkou, prohledáváním dalšími službami. To vše jen za jednu SMS! více o profi registraci.
- Chcete-li udělat nový řádek, stačí zařádkovat enterem, netřeba používat html tagy.
- Děkujeme, že se zde na fóru budete chovat jako slušní lidé.
Redakce si vyhrazuje právo ve výjimečných případech smazat vulgární, urážlivé nebo nesmyslné příspěvky.
Když to zjednoduším, přijde mi, že polovina tamních řidičů nepoužívá blinkr a ta druhá polovina je zase přesvědčena o tom, že jakmile blinkr zapne, má automaticky přednost v jakýkoliv situaci. Na tuto loni doplatil kamarád, kterýho sestřelila nějaký blondýna odbočující z hlavní doleva takovým způsobem, že mu totálně rozšvíkala novou Kiu, na který měl najeto cca 8000 km...