Diskusní fórum
Jako bychom řešili to, že nedokážeme dát gól, zvětšováním branek. Jistě, gólů bude víc..
Podle mě to vždy závisí hlavně na učiteli. Samozřejmě, že žáci se musí chtít něco naučit, ne bojkotovat. Ono učitelu není mnoho a navíc ne každý má předpoklady učit. To bych řekl, že je dost problém. Učitelé by měli být elita národa, protože nejvíce ovlivňují celou společnost. A tím pádem i dostatečně finančně ohodnoceni. Ale to je na delší debatu.
To zbyna: od jedné učitelky jsem slyšel, že byla týden ve Vídni a kvalita jejich výuky byla oproti té naší strašná.
Zpět k hokeji, dnes bude zajímavý zápas Jihlava Kladno. A já osobně Kladnu moc nevěřím.
Můj závěr z toho všeho se velmi blíží tomu tvojemu, celej ten systém je tak přeplácanej a neefektivní, že je potřeba ho obsadit tak velkým množstvím personálu, kterej prostě v potřebný kvalitě žádná společnost nejni schopná vygenerovat.
Myslím, že tohle ofrňování nad naším systémem vzdělání plyne jen z toho, že jste nikdy neviděli, jak to probíhá jinde
A co se memorování týče... každou chvíli řešíme s kolegy spíš to, že všechno spadlo do opačnýho extrému - děcka se neumí naučit nazpaměť skoro nic a hroutí se z toho, že si mají pamatovat značky chemických prvků...
No a k tomu profilování - na ZŠ se výrazněji profilovat nejde, protože je to prostě ZŠ. A na střední škole se buď profiluju oborem jako takovým, nebo jsem na gymplu. A gympl je všeobecně vzdělávací škola (důraz na slovo "všeobecně"). Těžko můžu studenta profilovat, když sám ještě neví, co chce dělat, co mu půjde. Maturanti běžně v lednu netuší, na jakou VŠ si dají v únoru přihlášku (cca 20 z 25). A navíc - na gymplech se většinou vedou volitelný předměty a v tom je ta profilace. Třeba u nás (a nejsme sami) má maturant češtinu, dva cizí jazyky, matiku, tělocvik a 5 předmětů, který si sám zvolil v průběhu posledních 3 let studia. To je, řekl bych, sakra silná profilace.
Víc to fakt nejde. Kraje odmítají financovat víc profilovanou výuku - už tak na nás mají kecy. Takže dochází k "parádám" typu 25 lidí ve skupině na konverzaci z cizího jazyka, protože kraj nám odmítl rozdělení na 12 a 13.
Jukni na toto: odkaz
Kritické myšlení, kritický postoj nebo také kritičnost (z řeckého κριτικa (dlouhý řetězec byl zkrácen) - schopnost rozhodnout či rozlišit, od κρίνω/krinó - rozlišuji, soudím) znamená schopnost:
-nepodléhat prvnímu dojmu, obecnému mínění nebo naléhavosti nějakého sdělení,
-naivně nepřebírat tradované názory,
-dokázat zaujmout odstup a připustit odlišný pohled,
-vytvořit si vlastní názor na základě vědomostí a zkušeností jak vlastních, tak i jiných kvalifikovaných osob.
Jak k tomu napomáhá befel, který umím do další písemky, netuším.
Lepšího člověka to ze mě neudělalo. Nasranějšího rozhodně ano. Učitelé sotva stihaji opsat látku na tabuli a poté jí vyzkoušet. To nepovažuji za učení. To může opravdu dělat opice.
Samozřejmě nehovořím o všech. A za hlavni příčinu považuju přeplňené osnovy, znemožňující jakýkoliv individuální přístup. Zda za to může větný rozbor, nebo princip učení postavený na strachu a trestu, nechávám na posouzení povolanějším.
K debatě o vzdělávání. Myslím, že základní vzdělání je základní a tady prostor pro specializaci a výběr předmětů moc nevidím. Dál naopak ano. Jinak ale budu do značné míry souhlasit s Pistonem, že je kladen až přílišný důraz na pouhé memorování látky a systém nenutí žáky učivo pochopit. Je divné, když učím neteř matematiku a za hodinu ji naučím víc, než do ní nacpe škola (střední) za týden. Tím se vůbec nechci strefovat do Zbyňka, co učitel to jiný přístup. Bohudík a zároveň bohužel. Každopádně vzdělávací systém jako celek imho dobře nefunguje.
Co se týká mateřského jazyka, jsem spíše konzervativní. Souhlas s úpravou velkých písmen, odstraněním archaismů atd. Jazyk se prostě vyvíjí. Ale rozhodně ne s odstraněním rozdílů v příčestí minulém či mně. To už není vývoj, to už je pro mě prasárna.
Naopak VŠ mě bavila, nemusel jsem tam chodit. Rozhodně nepíšu, že se nemá nic učit. Klidně ať je výuky 2 x tolik. Ale ať si každý může vybrat. Mluvim o obrovském množství h.ven, které se musíš učit nazpaměť a které zapomeneš týden potom. Někoho toto asi obohatilo. Já říkám, že tento 200 let starý systém je zloděj času a zlo. Rozhodně to je na delší debatu a mám respekt ke všem, které základní škola bavila a výuku si užívali. Já bych raději pracoval s Karabachem v krematoriu, než koukal na otrávené učitele, které jejich práce sere.
Podle mě je to tak správně, i když asi málokdo to veto nějak často mění. Je třeba myslet na to, že není potenciální problém jen to, že by nějaký rozhodčí konkrétnímu klubu vědomě škodil, ale i to (a možná i spíše), že by nějakému konkrétnímu klubu připískával.
odkaz
Škoda i momentu v tiebreaku, kdy jasně při podání hrála páska, ale neopakovalo se podání. Navíc hned to další šlo do autu, ale Kvitová si nevzala challenge, protože si toho asi nevšimla a pokračovala ve výměně, kterou prohrála.
Zaregistrujte si své uživatelské jméno a nikdo se za vás již na fóru nebude vydávat! Základní registrace je zdarma.
Jsou diskuse vaším denním chlebem? Pořiďte si profi-registraci s vlastní ikonkou, prohledáváním dalšími službami. To vše jen za jednu SMS! více o profi registraci.
- Chcete-li udělat nový řádek, stačí zařádkovat enterem, netřeba používat html tagy.
- Děkujeme, že se zde na fóru budete chovat jako slušní lidé.
Redakce si vyhrazuje právo ve výjimečných případech smazat vulgární, urážlivé nebo nesmyslné příspěvky.
Škola by měla lidem dát možnost, dělat co chtějí a díky tomu mit větší šanci na šťastný život.
Stokrát raději bych byl, za produkci šťastných uklízeček, namísto zástupu nasraných úřednic.
Společnost, která neprodukuje šťastné lidi, považuji za větší problém, než přechodníky. Výchova befeleme robotů, je asi dobrá pro jejich snadnou ovladatelnost, ale se šťastným prožitím života to nemá nic společného. Vzdělání nás má i obohacovat a přispívat k našemu vnitřnímu rozvoji.
Při existenci tolika negativních nálad ve společnosti je jasné, že se to nedaří. A jsou například i rozvojové země, kde by jistě neměli o větném rozboru ani páru, ale lidé jsou tam šťastnější.
Možná i proto, že nežijí stresem z toho, zda je nestihne nějaký trest za to, že nezvládají látku ve škole. Možná se pro naši společnost stalo až příliš důležitým to, zda všichni umí větné rozbory. Co když je mnohem důležitější vychovat šťastnou uklízečku?