Diskusní fórum
Zaregistrujte se ZDARMA nebo využijte výhody PROFI registrace. Více čtěte níže.
Filtr: výpis příspěvků ze dne "2016-12-18" | vypnout filtr
VojtaS. | Slavičín / ≡M≡
Reagovat
18.12.2016, 23:30
Reakce na fandovina: 18. 12. 2016 Brankář Jiří Patera z ...
Velmi důležitá informace pro David Servis.
18.12.2016, 20:54
18. 12. 2016 Brankář Jiří Patera z budějovického Motoru se ocitl v nominaci reprezentačního týmu sedmnáctiletých, který bude mít tréninkový kemp v Jihlavě a následně se zúčastní Turnaje pěti zemí ve švýcarském Zuchwillu. Akce se uskuteční v době od 20. do 22. prosince resp. od 25. do 31. prosince. Mezi náhradníky figuruje budějovický forvard Tomáš Vochozka.
18.12.2016, 18:13
Vím že je to hodně offtopic, ale myslím že k tomu mám docela co říct.
Co už bylo zmíněno níže - ČD mají na vytížených relacích, kde obvykle také jezdí autobusová (ev. i vlaková) konkurence, rozdílné jízdné oproti běžnému tarifu, který se vypočítává čistě dle kilometrů x nějaký koeficient. S tím že u nižšího počtu kilometrů je koeficient vyšší, od určitého počtu mírně klesá.
Lze pak dojít k docela paradoxním příkladům, kdy např. jízdenka koupená z Prahy přímo někam např. do Mostů u Jablunkova nebo Horní Lidče, bude stát stejně, jako např. nějaká "relační akční" jízdenka po stejné trati, ale např. až do Tater.
Stejně tak na trati do Budějc se cena asi tři roky zpátky "rovnala" k autobusům SA, takže teď je to tak, že člověk zaplatí stejně, pokud řekne u pokladny "jednou Budějce" , nebo "jednou Planá nad Lužnicí". Což je rozdíl asi 60 km.
Pokud tedy využíváte služeb ČD, tak je dobrý si hlídat "konkurenční trasy", a případnou jízdu pak rozdělovat na konkurenční úsek a pak samostatnou jízdenku na ten normální. Konkurenční jsou, aspoň ty o kterých vím: Praha-Ostrava (včetně všech velkých nácestných stanic), Praha-Brno (via Havlíčkův Brod i via Pardubice), Praha-Plzeň, Praha-ČB, Praha-Zlínsko, Praha-HK tuším taky, a možná snad i Ostrava-Brno. A pak jsou i regionální trati, ale tam vím jen o Benešov-Vlašim.
Ohledně dotací: S těmi to má společného pramálo. Navíc vlaky jsou dotovány dvojím způsobem: Regionální (myšleno osobní a spěšné, obvykle jedoucí pouze po území jednoho kraje), jsou dotovány příslušným krajem, kterým jsou také objednávány. Pokud tedy např. nadáváte na to, že se nedostanete ze své vesnice na odpolední slušně vlakem do Budějc, Tábora nebo kdekoli jinde, nadávejte na JIKORD, nebo jiného krajského "plánovače" dopravy, ne na ČD či jiného dopravce. Ti pak pouze vypravují příslušným úřadem objednané vlaky.
Stejným způsobem fungují i rychlíky, jen tam je objednavatelem a sponzorem Ministerstvo dopravy. Na vlastní riziko, tedy čistě z vlastního, jedí po naší síti jen Expresy, vlaky kategorie IC, EC, Pendolíno, Railjet, a pak Jančura a Leo Express. A teď vlastně i nově Arriva (Praha-Krumlov-Nová Pec např.). Dokonce i soukromí dopravci v regionální dopravě, tedy na tratích které si "vysoutěžili" díky nižší ceně, jsou plně dotováni.
Konec hlášení v cizím jazyce a zpět k hokeji.
Co už bylo zmíněno níže - ČD mají na vytížených relacích, kde obvykle také jezdí autobusová (ev. i vlaková) konkurence, rozdílné jízdné oproti běžnému tarifu, který se vypočítává čistě dle kilometrů x nějaký koeficient. S tím že u nižšího počtu kilometrů je koeficient vyšší, od určitého počtu mírně klesá.
Lze pak dojít k docela paradoxním příkladům, kdy např. jízdenka koupená z Prahy přímo někam např. do Mostů u Jablunkova nebo Horní Lidče, bude stát stejně, jako např. nějaká "relační akční" jízdenka po stejné trati, ale např. až do Tater.
Stejně tak na trati do Budějc se cena asi tři roky zpátky "rovnala" k autobusům SA, takže teď je to tak, že člověk zaplatí stejně, pokud řekne u pokladny "jednou Budějce" , nebo "jednou Planá nad Lužnicí". Což je rozdíl asi 60 km.
Pokud tedy využíváte služeb ČD, tak je dobrý si hlídat "konkurenční trasy", a případnou jízdu pak rozdělovat na konkurenční úsek a pak samostatnou jízdenku na ten normální. Konkurenční jsou, aspoň ty o kterých vím: Praha-Ostrava (včetně všech velkých nácestných stanic), Praha-Brno (via Havlíčkův Brod i via Pardubice), Praha-Plzeň, Praha-ČB, Praha-Zlínsko, Praha-HK tuším taky, a možná snad i Ostrava-Brno. A pak jsou i regionální trati, ale tam vím jen o Benešov-Vlašim.
Ohledně dotací: S těmi to má společného pramálo. Navíc vlaky jsou dotovány dvojím způsobem: Regionální (myšleno osobní a spěšné, obvykle jedoucí pouze po území jednoho kraje), jsou dotovány příslušným krajem, kterým jsou také objednávány. Pokud tedy např. nadáváte na to, že se nedostanete ze své vesnice na odpolední slušně vlakem do Budějc, Tábora nebo kdekoli jinde, nadávejte na JIKORD, nebo jiného krajského "plánovače" dopravy, ne na ČD či jiného dopravce. Ti pak pouze vypravují příslušným úřadem objednané vlaky.
Stejným způsobem fungují i rychlíky, jen tam je objednavatelem a sponzorem Ministerstvo dopravy. Na vlastní riziko, tedy čistě z vlastního, jedí po naší síti jen Expresy, vlaky kategorie IC, EC, Pendolíno, Railjet, a pak Jančura a Leo Express. A teď vlastně i nově Arriva (Praha-Krumlov-Nová Pec např.). Dokonce i soukromí dopravci v regionální dopravě, tedy na tratích které si "vysoutěžili" díky nižší ceně, jsou plně dotováni.
Konec hlášení v cizím jazyce a zpět k hokeji.
18.12.2016, 17:09
18.12.2016, 16:31
Díky za reakce. Během dne jsem odhalil, že to bude těma akčníma jízdenkama. Je ale zajímavý, že na stejný trati, ve stejným vlaku, ze stejný do stejný stanice, se stejnou kvalitou služeb a s jízdenkou koupenou ve stejnej moment....jedou dva lidi ve stejným kupéčku za rozdílný ceny.
Zaregistroval jsem ten princip a nepoměr cen při cestách z Prahy do Brna a z Prahy do Pardubic...tam to moje hlava bere. Absolutně mě ale nenapadlo, že by to mohli aplikovat i tady, kde absolvuju stejným vlakem kompletní cestu z Prahy do ČB. Holt cesta z Prahy do ČB není stejná jako cesta stejnou soupravou z Prahy do ČB.
Zaregistroval jsem ten princip a nepoměr cen při cestách z Prahy do Brna a z Prahy do Pardubic...tam to moje hlava bere. Absolutně mě ale nenapadlo, že by to mohli aplikovat i tady, kde absolvuju stejným vlakem kompletní cestu z Prahy do ČB. Holt cesta z Prahy do ČB není stejná jako cesta stejnou soupravou z Prahy do ČB.
18.12.2016, 16:16
Přesně jak píše Vojta. Nejsou v tom žádný dotace (alespoň ne na straně ČD), ale konkurence. Lístek od Student agency ČB-Praha stojí 165kč, tak tu samou trasu musely ČD dát taky za 165kč. Ale jen na těch zastávkách. Pokud bys chtěl jídenku třeba z Hluboké tak se to počítá už normálně (asi za kilometr?).
18.12.2016, 16:00
18.12.2016, 15:30
Nehledej za tím žádnou vědu (prý algoritmus ) ani dotace. Dotace nejsou od toho, aby snižovaly tarifní cenu jízdného, ale dorovnávají ztrátu mezi tím, co dopravce vybere na jízdném, a jeho reálnými náklady na zabezpečení spojů. Tenhle rozdíl bych tipoval na toto: odkaz - tedy relační slevu mezi Prahou a Budějovicemi. Čili správná varianta je ta konkurence. Kdo jezdí z Prahy do Veselí, měl by si dobře rozmyslet, zda si koupí lístek do Veselí, nebo až do ČB. Sice si teď už luxus cestování vlakem dopřávám velmi výjimečně, ale stále mám v živé paměti, jak si lidi v době, kdy Jančura vtrhnul se svou žlutou flotilou na D1, kupovali ve Žďáru, Svitavách atp. lístek do Prahy s nástupní stanicí v Brně, protože to bylo levnější.
18.12.2016, 13:57
Naopak, přišlo by mi zvláštní, kdyby nebylo plno. Na co jinýho už, že? Pondělí nepondělí, beztak už má většina lidí krátkej tejden, takže je to spíš taková středečka 😊
Já doufám, že bude platit, že víc lidí na zimáku = míň lidí na strýmu = menší sekaná.
Já doufám, že bude platit, že víc lidí na zimáku = míň lidí na strýmu = menší sekaná.
18.12.2016, 13:10
18.12.2016, 13:09
podle me jsi posledni vetou trefil hrebik na hlavicku.
Nerikam, ze to tak opravdu je, ale odhaduju nasledujici: Tim, ze jedes CB - Borsov, pouzivas vlak jako regionalni dopravu a ta ma z kraje dotaci. Tim, ze jedes Praha - Borsov rovnou, jedes dalkovej spoj a na ten dotace neni.
Samozrejme, ze je to na hlavu, ale takhle to tu dneska funguje.
Treba u nas v CK diky tem uzasnym dotacim doslo k tomu, ze vsechny spoje z okoli Krumlova musi koncit na busovem nadrazi v Krumlove a nepokracuji na jine zastavky po meste (coz driv fungovalo). Takze ve vysledku dojizdejici deti plati o 10 korun vic a museji prestupovat.
Dotace OLEEE!
a to radeji ani nepisu, co ten bezmozek, co dela hejtmana, vymyslel se Student agency. Nejvyuzivanejsi spoj CK - CB konci bez nahrady a kdyz se potrebuju s deckama dostat na soutez/ze souteze v CB, musime se kodrcat pres Trebonin, Vcelnou, Kamenak atd. misto abychom jeli primym spojem.
Dotace OLEEE! podruhe...
Nerikam, ze to tak opravdu je, ale odhaduju nasledujici: Tim, ze jedes CB - Borsov, pouzivas vlak jako regionalni dopravu a ta ma z kraje dotaci. Tim, ze jedes Praha - Borsov rovnou, jedes dalkovej spoj a na ten dotace neni.
Samozrejme, ze je to na hlavu, ale takhle to tu dneska funguje.
Treba u nas v CK diky tem uzasnym dotacim doslo k tomu, ze vsechny spoje z okoli Krumlova musi koncit na busovem nadrazi v Krumlove a nepokracuji na jine zastavky po meste (coz driv fungovalo). Takze ve vysledku dojizdejici deti plati o 10 korun vic a museji prestupovat.
Dotace OLEEE!
a to radeji ani nepisu, co ten bezmozek, co dela hejtmana, vymyslel se Student agency. Nejvyuzivanejsi spoj CK - CB konci bez nahrady a kdyz se potrebuju s deckama dostat na soutez/ze souteze v CB, musime se kodrcat pres Trebonin, Vcelnou, Kamenak atd. misto abychom jeli primym spojem.
Dotace OLEEE! podruhe...
18.12.2016, 12:04
Jedna OT nehokejová, ale všiml jsem si, že je tu nejeden drážní expert.
odkaz
Dokáže mi to někdo vysvětlit? To mají nějakej algoritmus, kterej počítá ceny a tarify na konkrétních tratích a mezi konkrétními zastávkami a tržní cena v kontextu obsazenosti, nákladů a konkurence (atd.) je mezi Prahou a Boršovem vyšší než mezi Prahou a Budějovicemi, Budějovicemi a Boršovem zvlášť? Pohledem zákazníka, kterej neřeší nějaký kalkulace na straně poskytovatele a prostě chce jet vlakem...mě to docela zaujalo, když se jedná o stejné vlaky ve stejných časech.
Nebo je to pokřiveno takto dotacemi?
odkaz
Dokáže mi to někdo vysvětlit? To mají nějakej algoritmus, kterej počítá ceny a tarify na konkrétních tratích a mezi konkrétními zastávkami a tržní cena v kontextu obsazenosti, nákladů a konkurence (atd.) je mezi Prahou a Boršovem vyšší než mezi Prahou a Budějovicemi, Budějovicemi a Boršovem zvlášť? Pohledem zákazníka, kterej neřeší nějaký kalkulace na straně poskytovatele a prostě chce jet vlakem...mě to docela zaujalo, když se jedná o stejné vlaky ve stejných časech.
Nebo je to pokřiveno takto dotacemi?
18.12.2016, 11:59
Pokud budou na střídačce David Servisu pořád jedni a ty samí dva pánové, který už jednou rezignovali a pak se druhej zase vrátili, tak se jim dařit nezačne. Nadávkama a urážkama se to fakt nenatrénuje. Kdo nevěří, ať si stoupne při zápase nad střídačku DS a pobaví se. Takhle jim budou dál utíkat hráči jinam, dál budou jezdit na zápasy ve 12ti lidech atd. Ten stav tam je hlavně ostudou pro pana Davida. Čekal jsem důstojnou sezónu, ale to co se tam děje, je fakt šaškárna. Místo posílení kádru přišel pravej opak - nesplnění slibů ze strany Davida. Hráčům se naslibovali podmínky v případě postupu, který nebyly dodržený. Proto skočil Trummer, Jindra, Macháček, Nedorost, Vomela a další. Místo toho aby to nejlepší udržel a hrál špičku druhý ligy, tak nejlepší pustil, zůstalo to nejhorší, který se doplnilo pár klukama co jsou na sklonku kariéry. Se vší úctou k nim. Popravdě nechápu, proč tak usiloval o postup do druhý ligy.
18.12.2016, 11:00
18.12.2016, 10:40
18.12.2016, 07:25
18.12.2016, 06:26
Zaregistrujte si své uživatelské jméno a nikdo se za vás již na fóru nebude vydávat! Základní registrace je zdarma.
Jsou diskuse vaším denním chlebem? Pořiďte si profi-registraci s vlastní ikonkou, prohledáváním dalšími službami. To vše jen za jednu SMS! více o profi registraci.
- Chcete-li udělat nový řádek, stačí zařádkovat enterem, netřeba používat html tagy.
- Děkujeme, že se zde na fóru budete chovat jako slušní lidé.
Redakce si vyhrazuje právo ve výjimečných případech smazat vulgární, urážlivé nebo nesmyslné příspěvky.