Diskusní fórum
Jenže podpora de minimis má svá pevná pravidla, která limitují výši částky a znemožňují pravidelné každoroční příspěvky. Vyplývá to už z podstaty této formy podpory.
Ať už někdo je pro takovéto přerozdělování veřejných prostředků, nebo je proti, důležité imho je, to sjednotit. Někde to jde a nelámou si s tím hlavu, jinde to obchází přes reklamní plnění, nebo městy vlastněné firmy a jinde (dosud u nás) jsou striktní a tvrdí, že to nejde. Stát by měl nastavit pevná pravidla a znemožnit jejich obcházení.
Veřejnou podporou se rozumí každá podpora poskytnutá v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, která narušuje nebo může narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňuje určité podniky nebo určitá odvětví výroby a pokud ovlivňuje obchod mezi členskými státy. Za státní prostředky se na základě judikatury ES považují i ostatní veřejné zdroje.
Podpora, která splňuje výše uvedená kritéria, je neslučitelná se společným trhem a tedy zakázaná. Výjimka z obecného zákazu poskytování veřejné podpory může být povolena na základě tzv. blokových výjimek či na základě rozhodnutí Evropské komise. Podpora de minimis nemá dopad na hospodářskou soutěž, ani neovlivňuje obchod mezi členskými státy Evropské unie (vzhledem ke své limitované výši), a proto není při dodržení všech ustanovení daných příslušným nařízením EK považována za veřejnou podporu.
Tohle je stokrát probíraná věc, která se nedá vyřešit tak, aby uspokolika 100% lidí. Pokud dávám peníze (daně) městu, ve kterém žiji, tak za ně něco očekávám. Například spolehlivou infrastrukturu, služby, možnost vyžití. Možnost vyžití je funkce, kterou zrovna od města opravdu očekávám. Pro někoho je vyžití divadlo, pro někoho sport. Z mého pohledu, jakožto plátce daně, není tedy rozdíl mezi tím, když město vynakládá peníze na divadlo nebo na sport (jakýkoli).
Pokud někdo tvrdí opak, je to stejné jako kdybych já tvrdil, že není třeba vynakládat peníze města (přesně řečeno daňových poplatníků) na rekonstrukce silnic, protože já sám buď jezdím na kole nebo chodím pěšky. Tudíž bych mohl tvrdit, že oprava silnic je mi k ničemu a jedná se o vyhozené peníze, které by se daly využít na rozšíření sítě cykloztezek nebo pěších zón.
Pokud si v některém městě odsouhlasí dotace soukromým sportovním subjektům a zodpovědným zastupitelům to u voličů projde, respektive si to obhájí, nevidím v tom žádný problém. V takovém případě s tou dotací totiž souhlasí právě ti lidé, z jejichž peněz je vyplácena a jedná se o zcela legitimní způsob utrácení veřejných peněz.
Souhlas. To není o profesionálních či amaterských klubech. Je to o tom, kolik kvalitních hokejistů jsou schopny soutěže uživit. Jedinou cesto je imho snížení počtu účastníků v obou nejvyšších soutěžích. Platové stropy a zrušení tabulek mohou pomoci, ale pokud to bude dál 14+14, problém se sám nevyřeší.
Zaregistrujte si své uživatelské jméno a nikdo se za vás již na fóru nebude vydávat! Základní registrace je zdarma.
Jsou diskuse vaším denním chlebem? Pořiďte si profi-registraci s vlastní ikonkou, prohledáváním dalšími službami. To vše jen za jednu SMS! více o profi registraci.
- Chcete-li udělat nový řádek, stačí zařádkovat enterem, netřeba používat html tagy.
- Děkujeme, že se zde na fóru budete chovat jako slušní lidé.
Redakce si vyhrazuje právo ve výjimečných případech smazat vulgární, urážlivé nebo nesmyslné příspěvky.
Bruslení je bruslení. Garantuji ti, že v obratnosti by každý krasobruslař i na normálních kanadách předčil většinu hokejistů.
Děti v Motoru učí bruslit krasobruslařka paní Hansová a věř, že je to učí skvěle. I bez zoubků... ;-)