Banes Motor České Budějovice
23.06.2006, Tomáš Zetek

Konečně jsme naplnili naše cíle, je spokojen Jaroslav David

Č e s k é B u d ě j o v i c e - Dlouhodobá hledání hlavního sponzora pro největší jihočeský hokejový klub jsou konečně uzavřena. Vedení klubu potvrdilo dohodu s firmou Mountfield, jejíž jméno se objeví i v oficiálním názvu klubu. „Varianta s firmou Mountfield pro nás byla výhodná, protože je to dynamická firma, která se rozvíjí a má obrovské zkušenosti v rámci marketingu,“ říká v obsáhlém rozhovoru pro náš web prezident českobudějovického HC Jaroslav David.
Jaký vztah má v tuto chvíli českobudějovický hokejový klub a firma Mountfield?
Byla uzavřena dohoda o víceleté spolupráci s novým generálním partnerem firmou Mountfield s tím, že hlavním bodem pro smlouvu je vystupování klubu pod názvem HC Mountfield, což je pro firmu z hlediska marketingu největším přínosem. V příštím týdnu bychom měli zveřejnit přesnou podobu jména klubu, které schválíme na valné hromadě.

Bude název HC České Budějovice hodně pozměněn?
Neměl by. Jedná se o to, že HC Mountfield České Budějovice je příliš dlouhé. Když se podíváme na HC Hamé Zlín, tak tam to mají jednodušší. Uvažujeme tedy, jestli se v médiích a oficiálních tiskovinách nebude uvádět třeba jen HC Mountfield ČB.

Předpokládám, že určitých změn dozná i oficiální logo klubu. Je to tak?
Toto logo zde asi vidíme naposledy (ukazuje na dosavadní logo klubu). Návrhů máme dost a určitě bychom v novém znaku chtěli zachovat i symbol města. Do středy by se měly všechny návrhy vyhodnotit a podle toho se dále rozhodneme.

Co znamená pro klub uzavření smlouvy s firmou Mountfield?
Dá se říci, že celé to dvouleté úsilí se nyní naplnilo v sehnání generálního partnera. Varianta s firmou Mountfield pro nás byla výhodná, protože je to dynamická firma, která se rozvíjí a má obrovské zkušenosti v rámci marketingu.

Dá se říci, že po dobu trvání smlouvy je v českobudějovickém hokejovém klubu stabilizována ekonomická situace, a ten už se tudíž nebude muset spoléhat na pomoc akcionářů?
Ano. Akcionáři suplovali funkci generálního partnera v sezonách, kdy zde chyběl. Z hlediska dlouhodobého plánu to však nebylo únosné. Tímto se situace vyřešila, avšak akcionáři v klubu samozřejmě zůstávají, pouze na ně nebude vyvíjen takový tlak týkající se naplnění rozpočtu.

Vám, jakožto předsedovi představenstva klubu, asi spadl ze srdce kámen největší, že?
Určitě. Pro mne je to dokončení dlouhé cesty, na jejímž začátku byl před dvěma lety postup do extraligy. Všichni jsme si to prožili a víme, jak moc to bylo těžké. Jak říkám, ty cíle, které jsem měl, se tímto naplnily. Teď je ale na řadě opět práce a budování týmu z hlediska perspektivy, abychom se mohli pohybovat stabilně v té lepší půlce tabulky. Hlavní prioritou samozřejmě znovu zůstává play-off. Myslím si, že po sportovní stránce se dá navázat na loňský rok, který byl úspěšný. Co se týče ekonomiky, tak to bylo naopak, ale i to už by mělo být pro budoucnost vyřešeno.

Jak jste již zmínil, generálního sponzora jste hledali dlouho. Kde se vzala varianta právě s touto firmou?
Firma Mountfield uvažovala již před dvěma léty o své marketingové budoucnosti a chtěla spojit své jméno s účastí ve sportu. Vytipovala si určité oblasti sportovního zaměření, v nichž první zájem padl na hokej, a my jsme byli jediní bez generálního partnera. To byl začátek na startu postupové sezony. První liga ale pochopitelně není z hlediska marketingu zajímavá. Když skončila sezona, tak proběhla další jednání.

Ta však ani tentokrát nebyla dotažena do konce, a to i přestože postup do extraligy se stal skutečností. Proč?
Pro firmu Mountfied to byla velká nejistotu, protože tým, který postoupil do extraligy byl tvořen hráči z NHL a dalšími, jenž v klubu po sezoně skončili. Ta jednání proběhla v takovém duchu, že zájem nadále trvá, nicméně byla dohoda, že ještě rok posečkáme, jestli jsme schopni utvořit kvalitní kádr a stabilizovat jej. Vynikající práce celého klubu včetně hráčů, realizačního týmu a dalších lidí vedla k loňskému úspěchu, jenž byl posledním kamínkem do mozaiky firmy Moutfield.

Zní to jako krásná pohádka, kterou vypráví populární "Béda Trávníček". Sledujete reklamy našeho nového generálního partnera?
Určitě sleduji. (úsměv) Oni mají reklamní agenturu, která jim vše zpracovává. Pochopitelně i na tomto poli chceme navázat spolupráci, jež bude rozhodně přínosem pro naše obchodní oddělení. Ty nápady, které oni do reklam dávají, mají velkou úspěšnost. Jedná se o naší další motivaci, což je třeba televizní reklama.

Na diskusním fóru těchto klubových stránek se objevily vtípky, že se o přestávkách bude točit kolem štěstí. Nebojíte se toho, že klub se až příliš propůjčí nějaké reklamní činnosti?
To určitě ne. Kolem štěstí se točit nebude (úsměv). Když má někdo v přestávkovém programu získat jako věcnou cenu místo balení plechovek Budvaru dejme tomu strunovou sekačku, tak si myslím, že to je zajímavé. Identita klubu se ale tímto nikterak nenaruší.

Zmínil jste plechovky Budvaru. Zde jednání o hlavním sponzorovi nevyšla?
Budvar má svou strategii, která je založena na republikovém pojetí. Je to sponzor českého hokeje jak v rámci národního týmu, tak i extraligy. Regionální podpora, kterou nám věnuje, stále zůstává ve jméně Budvar arény.

Zvýší se nějak podstatně hladina klubového rozpočtu po příchodu generálního partnera?
Přesné dohody s firmou Mountfield zveřejníme až na oficiální tiskové konferenci, která bude na konci srpna. Tahle spolupráce nám ale pochopitelně velmi významně pomůže k naplnění rozpočtu, který se v našem případě pohybuje kolem extraligového průměru.

Jedná se i o okamžitou finanční pomoc, která by třeba mohla znamenat příchod posil před začátkem sezony? Manažer Látal totiž minulý týden v rozhovoru pro náš web uvedl, že další hráče si asi klub nebude moci z ekonomických důvodů dovolit...
My chceme stále sázet na vlastní mládež a dávat přednost našim odchovancům, což je tedy částečně i případ Lukáše Zíba. U něj však jednání neztroskotala ani tak na finanční stránce věci, nýbrž na tom, že Lukáš zatím upřednostnil působení v zahraničí. V rozpočtu je počítáno se dvěma hráči. My sami však upřednostňujeme naše odchovance Vencu Nedorosta a Filipa Nováka.

Děkuji za obsáhlý rozhovor a za všechny fanoušky českobudějovického hokeje Vám přeji mnoho zdaru!

Sociální sítě

Jaká byla podle zástupců vedení sezona 2023-24? pojďte si to poslechnout!

Branky a nahrávky: 5. Remeš (Vachun, Lev), 6. Pitel (Willmann), 29. Vachun (Mar. Kříž, Hoch), 31. Pitel (Willmann, Hoch), 39....